Kakak...


Kakak...
Cuma lewat alam maya aku mengenalimu
Namun kau memberikanku kasih,sayang, dan rindu
Bahkan aku tahu kamu berdoa untukku
untuk yang terbaik dalam hidupku

Kakak...
Aku bahagia mengenalimu
Aku bahagia mendapat kasih sayangmu
Aku bahagia kau menganggapku adikmu
Aku bahagia saat bersamamu

Kakak...
Saat tawamu,itu adalah bahagiaku
Saat dukamu, itu adalah titisan airmataku
Tiap kata darimu, adalah penguat semangatku
Tiap ucapanmu, adalah bermakna dalam hidupku

Kakak...
Semoga tetap berada di sisiku
Walau jarak memisahkan aku dan kamu
Namun aku membayangkan dirimu nyata dihadapanku
Saat kau berbicara..saat tertawa,jua tersenyum untukku
Dapat aku rasakan kelembutanmu membelai jiwaku
Kau sahabat yang terbaik saat ku memerlukanmu

Kakak..
Ku kan menghargaimu
ku kan mengingatimu
ku kan merindukanmu
ku kan menyayangimu

Kakak...
Kau anugerah dari Allah untukku
Ku harap kan terus menjadi adikmu
Hingga ke hujung nyawaku...
Terima kasih kakak..aku sayang kamu

Puisi ini khas buat kak sue..yang disayangi,kak sue, nur teringin sangat nak mendakapmu erat, terima kasih kak sentiasa bersama diri ini saat diri begitu lemah dalam menjalani kehidupan dan ujian hidup, Sms dan kata2 akak penguat semangat nur...dan nur membayangkan akak disisi, walaupun pada hakikatnya akak tak bersama, berdiri dan duduk disebelah, namun kuasa Allah..jambatan hati yang kuat terbina antara kita telah menyatukan kita, itulah Allah yang Maha berkuasa atas segalanya memberikan rasa cinta ke dalam hati setiap hamba dengan izin-Nya..

No comments:

Nur

My photo
Berbicara dalam dunia diriku yang kecil,bersuara bertemankan kesederhanaan,Muslimah biasa yang secara fitrahnya tiada sempurna,Melangkah di atas jalur perjalanan yang diaturkan-NYA dengan kemas dan berhikmah,Berkongsi sedikit rasa dengan ilmu yang miskin, Moga hati sentiasa damai dengan tiap takdir yang digariskan... Kerana Allah itu ada dan akan sentiasa ada... Kerana Dia jugalah Pemilik segala rasa...