Yakin Pada Allah..

Pemilik hatiku...layak kah hambaMu ini berkata "ujian apa yang sedang Engkau timpakan buat hambaMu ini'..sedang apa yang telah Engkau aturkan dan takdirkan itu yang terbaik buat hambaMu ini....

La yukallifullahu nafsan illa wus'aha...

"Tidak Allah membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya..."


Rabb ku ampunkan segala dosa hambaMu ini.....ampuni hambaMu yang khilaf ini, Rabb ku..betapa malu hambaMu ini menghitung kesukaran..sedang hambaMu ini alpa pada nikmat yang telah Engkau berikan..tak pernah menghitung kesyukuran atas nikmat yang telah Engkau berikan..

"Dan sekiranya engkau menghitung nikmat-nikmat Allah (pasti) ia takkan terhitung."
(Surah Ibrahim: Ayat 34)

Allah ya Allah...sedarkan hambaMu ini ya Allah..jadikanlah diri ini insan yang bersyukur atas nikmatMu...pimpin hambaMu ini ke jalan yang Engkau redhai..diri ini mohon dengan sangat agar dapat menjadi insan yang sabar..sabar..dan yakin pada janjiMu...

"Sesungguhnya Allah tidak pernah menyalahi janjiNya..."
(Surah Al-Imran: Ayat  9)

Tenang-tenanglah doa jangan putus..semoga beroleh yang terbaik...

yakin pada Allah bukanlah mengharap terkabul segala harapn..yakin pada Allah bukan mengharap keindahan nikmat..yakin pada Allah adalah meletakkan keredhaan pada ketentuanNya..rasa bahagia dengan ujian walaupun perit..disitu air mata yg menitis terasa bernilai buat menyiram api neraka..indahnya tarbiyah Allah..tersirat rahmat dan ujian..diuji kita sebagai tanda sayangNya.

yakin pada Allah bukanlah mengharap terkabul segala harapn..yakin pada Allah bukan mengharap keindahan nikmat..yakin pada Allah adalah meletakkan keredhaan pd ketentuanNya..rasa bahagia dgn ujian walaupun perit.diuji kita sebagai tanda sygNya..subahanallah..

Ya Allah pimpin lah kami ke jalan yang Engkau redahi ya Allah & janganlah Engkau palingkan diri kami ke jalan yang Engkau murkai ya Allah setelah Engkau memberikan diri kami ini petnujuk ke jalan yang Engkau redhai ya Allah..

"Ya Tuhan kami...janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami dan kurniakanlah kepada kami rahmat dari sisiMu, sesungguhnya Engkau jualah Tuhan yang melimpah-limpah pemberianNya.."

(Surah Al-Imran: Ayat 8)

Amin Ya Rabb....

No comments:

Nur

My photo
Berbicara dalam dunia diriku yang kecil,bersuara bertemankan kesederhanaan,Muslimah biasa yang secara fitrahnya tiada sempurna,Melangkah di atas jalur perjalanan yang diaturkan-NYA dengan kemas dan berhikmah,Berkongsi sedikit rasa dengan ilmu yang miskin, Moga hati sentiasa damai dengan tiap takdir yang digariskan... Kerana Allah itu ada dan akan sentiasa ada... Kerana Dia jugalah Pemilik segala rasa...