Ketika kita mengeluh...


Ketika kita mengeluh : “Ah mana mungkin.....
”اَللّهُ menjawab : “Jika AKU menghendaki, cukup Ku berkata “Jadi”, maka jadilah (QS. Yasin ; 82)

Ketika kita mengeluh : “Penat gila aku....
”اَللّهُ menjawab : “Dan KAMI jadikan tidurmu untuk istirahat.” (QS.An-Naba :9)

Ketika kita mengeluh : “Beratnya dugaan ni,tak sanggup rasanya...
”اَللّهُ menjawab : “AKU tidak membebani seseorang, melainkan sesuai dgn kesanggupan.” (QS. Al-Baqarah : 286)

Ketika kita mengeluh : “Stressss nih...Panik...
”اَللّهُ menjawab : “Hanya dengan mengingatKu hati akan menjadi tenang”. (QS.Ar-Ro’d :28)

Ketika kita mengeluh : “ishhh,ini semua punca sia-sia..
”اَللّهُ menjawab :”Siapa yg mengerjakan kebaikan sebesar biji zarah sekalipun, niscaya ia akan melihat balasannya”. (QS. Al-Zalzalah :7)

Ketika kita mengeluh : “hurmm,aku sendirian..takdak pun seorang yg mau bantu...
”اَللّهُ menjawab : “Berdoalah (mintalah kepadaKU, niscaya AKU kabulkan untukmu”. (QS. Al-Mukmin :60)

Ketika kita mengeluh : “ sedih betul aku...
”اَللّهُ menjawab : “La Tahzan, Innallaha Ma’ana. Janganlah kamu berduka cita, sesungguhnya اَللّهُ beserta kita:. (QS. At-Taubah :40)

kita selalu rasa اَللّهُ tu berada jauh dari kita padahal sebaliknya اَللّهُ dekat selalu dengan hati kita

No comments:

Nur

My photo
Berbicara dalam dunia diriku yang kecil,bersuara bertemankan kesederhanaan,Muslimah biasa yang secara fitrahnya tiada sempurna,Melangkah di atas jalur perjalanan yang diaturkan-NYA dengan kemas dan berhikmah,Berkongsi sedikit rasa dengan ilmu yang miskin, Moga hati sentiasa damai dengan tiap takdir yang digariskan... Kerana Allah itu ada dan akan sentiasa ada... Kerana Dia jugalah Pemilik segala rasa...