Jangan biarakan hatimu


Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh…

Bismillahirrahmanirrahim..

Jangan biarakan hatimu sarat dengan urusan duniawi
Hingga kosong hatimu menempatkan Allah di lubuk qalbu
Jangan biarakan hatimu sarat dengan urusan duniawi
Hingga kosong hatimu dengan cahaya hidayahNya
Isilah masamu dengan urusan dunia
Namun jangan kau kurangkan amalan ikhlasmu dari hati
Yang membawamu bertemu dengan yang Esa..
Allah sedang melihatmu
Allah Mengetahui setiap detik yang tersemat dihatimu

Rasulullah SAW bersabda, “Siapa yang ingin mengetahui kedudukannya di sisi Allah maka hendaknya memperlihatikan bagaimana kedudukan Allah dalam hatinya. Maka sesungguhnya Allah menempatkan (mendudukkan) hamba-Nya sebagaimana hamba itu mendudukkan Allah dalam jiwanya (hatinya).”
~Riwayat Al-Hakim~


Note: Jika kau tanyakan aku, “adakah DIA di hati mu?”, aku hanya mampu menjawab, “aku seorang insan yang sedang bermujahadah agar ada DIA di hati ku. Aku belum sampai ke tahap mencintai-Nya tetapi aku yakin aku telah memulakan langkah untuk mencintai-Nya…”..:)

No comments:

Nur

My photo
Berbicara dalam dunia diriku yang kecil,bersuara bertemankan kesederhanaan,Muslimah biasa yang secara fitrahnya tiada sempurna,Melangkah di atas jalur perjalanan yang diaturkan-NYA dengan kemas dan berhikmah,Berkongsi sedikit rasa dengan ilmu yang miskin, Moga hati sentiasa damai dengan tiap takdir yang digariskan... Kerana Allah itu ada dan akan sentiasa ada... Kerana Dia jugalah Pemilik segala rasa...